Nadzor in kakovost pitne vode
Kakovost pitne vode ureja Pravilnik o pitni vodi (Ur. l. RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06 in 25/09), ki je usklajen z direktivo Evropske unije. Kakovost pitne vode mora biti pod stalnim nadzorom. V skladu z omenjenim pravilnikom je ta nadzor dvojni: notranji in zunanji.
Notranji nadzor zagotavljamo po načelih HACCP sistema, kar pomeni, da pitno vodo spremljamo od zajema do porabnika. Tak način nadzora zagotavlja stalen visok nivo varnosti pitne vode.
Zunanji nadzor – monitoring zagotavlja Ministrstvo za zdravje. Nosilec monitoringa je Inštitut za varovanje zdravja RS, izvajalec pa je Zavod za zdravstveno varstvo Maribor.(Več o monitoringih pitnih vod v Sloveniji)
Zdravstvena ustreznost in skladnost pitne vode v skladu s Pravilnika o pitni vodi, ugotavljamo z laboratorijskimi preskušanji. Laboratorijska preskušanja izvajajo pooblaščeni laboratoriji.
Pravilnik o pitni vodi določa mikrobiološke, kemične in indikatorske parametre ter njihove mejne vrednosti.
V skladu z notranjim nadzorom se izdela letni plan vzorčenja pitne vode (Lukavci, Mota), ki definira mesta vzorčenja, frekvenco vzorčenja in vrsto preskušanja.
Pomemben element v procesu nadzora sistema oskrbe s pitno predstavlja nadzorni sistem za daljinsko vodenje in nadzor objektov pitne vode. Sistem daljinskega vodenja ustreza najsodobnejšim standardom informacijske tehnologije in je optimalno izbran glede na potrebe vodovodnih sistemov.
Dežurna služba
Aktualno
-
Prevzem grezničnih gošč ter blata malih čistilnih naprav (v nadaljevanju MKČN) v občini Apače
20.11.2023Obveščamo vas, da se predvidoma od 15.12.2023 do 15.02.2024 ne bodo izvajali redni odvozi grezničnih gošč ter blata MKČN zaradi nizkih temperatur in posledično oteženega čiščenja odpadnih vod na komunalnih čistilnih napravah. »
-
Kaj narediti v primeru ugotovljenega nekontroliranega iztekanja vode na internem delu vodovodnega priključka?
13.09.2023Vsem uporabnikom pitne vode svetujemo, da poskrbijo za ustrezno vzdrževanje hišnega vodovoda in pozorno spremljajo mesečno porabo vode na prejetih računih. V primeru, da ugotovite povečano porabo vode, je potrebno takoj poiskati vzroke, oz. pregledati interno vodovodno napeljavo, od spoja vodomera z ventilom, ki se nahaja za njim, do pip in drugih naprav, ki so priključene na vodovod. Predlagamo, da zaprete vsa "izlivna mesta" (pipe, ventile na kotličkih, ipd.), za tem pa preverite, ali se kazalci na analognem vodomeru še vedno vrtijo oz. ali je trenutni pretok na digitalnem vodomeru večji od 0,000 m3/h, kar bo pomenilo, da nekje na hišnem vodovodnem omrežju nenadzorovano izteka voda. O ugotovljenem nenadzorovanem izteku vode nas takoj obvestite in poskrbite za čim prejšnjo sanacijo okvare, pri tem pa poskrbite za dokumentacijo (račun vodoinštalaterja, fotografije o defektu ipd.), ki vam bo služila kot dokazno gradivo pri odpisu okoljske dajatve ter storitev odvajanja in čiščenja odpadnih vod v kolikor se voda ni iztekala v javno kanalizacijo. »
-
Naročilo odvoza grezničnih gošč ali blata malih komunalnih čistilnih naprav
19.06.2023Spoštovani uporabniki, odvoz grezničnih gošč ali blata malih komunalnih čistilnih naprav lahko naročite tudi po elektronski pošti narocilo.odvoza@jp-prlekija.si kadarkoli, tudi izven delovnega časa. Na vaše elektronsko sporočilo se bomo odzvali s posredovanim planiranim datumom odvoza. »
Kontakt
Javno podjetje Prlekija d.o.o.
Babinska cesta 2A, 9240 Ljutomer
Tel: 02 58 58 245
Fax: 02 58 58 248
E: info@jp-prlekija.si
I: www.jp-prlekija.si
Certifikat